Så här tränar du på att meditera – steg för steg 

Fem minuter


Det är inte lätt att komma igång med meditationen. Jag har hört många säga att dom har provat på det men gett upp eftersom dom inte kunnat varva ner. Och det är just det där med att varva ned, att koppla bort tankarna som är själva grejen här och det kan du träna dig fram till. Alla kan! Det som krävs är självdisciplin, som alltid när man ska ta till sig en ny vana. 

Gör så här

  1. Ställ klockan på fem minuter, t ex den i mobilen.
  2. Sätt dig bekvämt med rak rygg. Hållningen är viktig. 
  3. Koncentrera dig på din andning så gott du kan.
  4. Din hjärna kommer att löpa amok, den gillar nämligen inte detta. (Det är egot som talar). 
  5. Notera att hjärnan beter sig halvgalet, förflytta sedan din uppmärksamhet till andningen och koncentrera dig på den. 
  6. Hjärnan kommer att dansa hambo igen.
  7. Ännu en gång, fokusera på andningen. 
  8. Övningen går ut på att återvända till andningen.
  9. Repetera ända tills klockan piper att tiden är ute. 

Testa detta fem minuter om dagen i 21 dagar. Du kommer att märka skillnad! 

Lycka till!

Kram /Ljusglimten❤

ljusglimten

7 kommentarer

  1. Tack för tipset detta ska jag prova Hör av mej sen vid tillfälle kram ha en fin fortsättning på dagen 👍💞

  2. Åhh tusen tack ❤💚💛 för detta smart tips, visst enkelt… Men faktiskt inte för lilla mig! 😊
    Jag vill väldigt gärna lära mig meditera, Har så svårt att komma igång! O har svårt för att bara sitta o göra inget utan mobil t ex. Jag ska absolut prova!!! 😁
    STOR Kram ❤ ❤ ❤

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *